Zprávy
Forward Air Control
ČSLA pro Operation Arrowhead
Legendární tvůrci módu ČSLA dokončují práci na verzi pro ArmA 2. Po Černarusi se tak budou moct prohánět vozidla jako Tatra T-813 Kolos nebo DTP-90.
Operation Arrowhead
Lačnost po pouštním prostředí, ve kterém by se daly vést bitvy, byla znát z počtu map různých komunit, ve kterých byl místo hlíny písek. Tráva také není zcela praktická, jak z hlediska náročnosti vykreslování, tak i z hlediska clonění optiky pušky. V Tákistánu vegetace opravdu není mnoho, což připomíná starý dobrý Flashpoint. Pokud s koupí Arrowheadu stále váháte, tak není s čím – je vidět, že kampaň v BI někdo skutečně hrál od začátku do konce ještě před vydáním hry. BI se z problémů ArmA II poučila a mise kampaně nejsou tak dlouhé, komplexní a složité, takže není tolik místa, kde by mohly být chyby. Z mise do mise se přechází plynule, takže hráčské oko rozdíl nepozná. Na druhou stranu je i přes méně vegetace větší výpočetní náročnost. Tím bych chtěl dementovat zprávy, které tvrdily opak.
Arrowhead má ohromný potenciál dobrého multiplayeru. Byla implementována spousta zajímavých věcí. V noci si vojáci můžou lépe rozdělit své cíle díky laserům připevněným k puškám. Hra pak vypadá velmi efektně. K pušce lze připevnit i světlomet. Voják může nést baťoh s další municí, což by mělo vyřešit problém s nedostatkem místa pro rakety. Orientační hodiny se vrátily zpět, což je rozhodně dobře, protože před monitorem se hráč orientuje hůře, většinou nevidí členy své jednotky a tak je upřesnění orientace týmu namístě.
Věc, která asi nejvíce přitáhne pozornost, je vidění v infračerveném spektru. Jednotky v noci jsou mnohem lépe vidět než s noktovizorem. Navíc se mlha stává průhlednou. Některé zbraně mají infravidění zabudované v optice, avšak stejně jako v realitě nejde hledět do optiky pušky zároveň s velkým přístrojem před očima. U zbraní jde nastavovat náměr a navíc je k dispozici dálkoměr, což pomůže hlavně při střílení z raketometů. Javelin tak snad přestane být takovým standardem.
Obrněná vozidla můžou metat dýmovnice a letadla decoy flare. Provádění tréninkovými misemi je o hodně lepší, takže nový hráč bude zaskočen komplexností hry snad už jen pozitivně. Zvukový engine doznal úprav k ještě lepší reprodukci zvuku. To je skutečně znát. Těžko říct, jestli to je skutečně tím enginem, nebo kvalitními zvukovými nahrávkami a jejich čištěním. A na závěr to nejdůležitější – ve hře je česká speciální jednotka i s českým vrtulníkem Mi-17 a vozidlem Land Rover Defender 110.
Operation Arrowhead Trailer
A na co se v Operation Arrowhead můžeme těšit?
Vývojáři slibují nový zvukový systém. Dále se můžeme těšit na termovizi a lepší arsenál bezpilotních letounů. K dispozici budou nové protiletecné systémy, obrana proti vzdušným silám a také české jednotky.
ArmA 2 přetrvávající problémy
– tank lze převrátit o malý kámen
– tank nebezpečně skáče během rychlé jízdy po mostě
– časté pády hry v misích kampaně (multiplayer)
– lehký kulomet může střílet skrz pancíř tanku
– po rychlém přesunu vozidlo zůstane 50 km nad zemí (multiplayer)
– hra spadne po automatickém uložení (multiplayer)
– hra spadne po změně místa ve vozidle (multiplayer)
– po srážce dvou vozidel se zněkolikanásobí jejich hybnost
ArmA 2 Patch 1.05
– nová kampaň Eagle Wing (není MP)
– nový vrtulník AH-64D Apache Longbow
– hru lze spustit i bez přítomnosti DVD v mechanice
– snížení grafické náročnosti
– odstraněny pády hry v některých situacích
– osa joysticku se může použít na ovládání tahu letadla či vrtulníku
– lze kupovat techniku i bez posádky
Night Fight
Eagle Wing mini campaign
Eagle Wing mini-campaign expands upon one of the seven unique endings of the original ARMA 2 over two extensive new missions: It's the year 2012, the war in Chernarus has overgrown into a conflict between the USA and the Russian Federation. The player finds themselves caught in the middle of an escalating conflict. As a pilot of the AH-64 Apache attack helicopter, the player's task seems easy - to get behind enemy lines and attack. However the situation is about to change rapidly...
ATI Catalyst 9.10
ArmA 2 Patch 1.04
– zlepšeno trasování kurzoru
– opravy chyb v misích kampaně
ArmA 2 Patch 1.03
– parametr -showScriptErrors konečně umožňují zapnutí chybových výpisů skriptů na obrazovku
– vyřešeny potíže s načítáním uložené pozice kampaně v kooperativním režimu
– opravy chyb v misích kampaně
– konečně podpora pro anti-aliasing
ArmA 2 Patch 1.02
– záře střely funguje v multiplayeru
– opravy chyb v misích kampaně
– v nižší obtížnosti mají AI vojáci méně schopností
První dojmy
První dojmy z ArmA 2 jsou rozpačité. Rozdílné ovládání ztěžuje skalním hráčům Operace Flashpoint přizpůsobit se novému světu. Grafika působí na první pohled slušně, znatelně však chybí antialiasing. Přítomné grafické chyby se snad nějakým patchem opraví. Svíjejícímu se vojákovi se občas přesune hlava a krk se patřičně natáhne. V některých misích se vyskytují chyby, takže při tréninku si člověk klade otázku, zda udělal chybu on, nebo programátor. Schování se za překážku a míření patřičně vžitou klávesou V je dobrý návyk na sebevraždu, protože voják nově přes překážku přeleze. Rozmazání obrazu při rychlém pohybu kamerou dodává na reálnosti. Nové herní možnosti se časem projeví jako zásadní rozšíření možností multiplayeru. Objekty je možné v editoru umísťovat živě, ne jen na mapě, což skutečně ušetří hodiny času. Na vyslovení závěru je však ještě příliš brzy.
ArmA 2 vydána
Třetí díl nejlepší simulace bitevního pole pro osobní počítač od vývojářů z Mníšku pod Brdy, společnosti Bohemia Interactive, se 17. 6. 2009 dočkala uvedení na trh. Už teď je jasné, že ARMA II, po ArmA a Operaci Flashpoint, posunula věrnost ztvárnění o velký kus dále. V přírodě se běžně setkáme s ptáky, zajíci, motýli, mouchami, psi, kočkami, krávami, divočáky, medvědy i jeleny. Létající kulky a rakety budou brát v potaz vlastnost materiálu, do kterého narazí a budou ctít balistickou křivku. Zničení budovy se projeví obzvláště věrným pádem. Ve městech budou žít civilisté a budeme je normálně potkávat, jak obdělávají svou zahrádku, nebo jedou do práce. Na seznamu herních novinek je nejzajímavější vylepšené AI. Bylo rozšířeno co do inteligence jednotlivce i velení kontingentu. Jednotky při svém rozhodování berou vážně v potaz své bezprostřední okolí a používají krycí palbu. Koordinace jednotek nyní řeší samo AI, takže v této oblasti více netřeba skriptování. Raněné vojáky mohou ošetřovat členové skopiny, stejně jako je mohou odnést do bezpečí. Podstatných změn doznalo také udílení rozkazů jednotce. Záchytné body nyní vidíte přímo v místě výskytu.